Skapa content, inte reklam!

07 NOV 2022, Linda Karlsson

skapa content istället för en ny annons 

Vad är skillnaden? Det handlar om hur man ramar in det.

Din audience vill veta att du är en trovärdig expert inom ditt område. Det kan du berätta för dem – men varför inte visa dem det istället?

Att rama in ditt budskap i termer av hur det direkt relaterar och är användbart för din målgrupp skapar bra innehåll som folk vill ta in.

Våra kunder vill se inlägg som inspirerar, utbildar och ger klara besked om vad som förväntas av dem i nästa steg. Ett inlägg som låter såhär…kommer inte att skapa den känslan:

“Här på _____, har vi arbetat med ____ i ___ år. vi på _____ kan hjälpa dig med _____, _____ och

_____. vi är absolut bäst på detta i vår bransch!

Vi måste kommunicera expertis och trovärdighet genom att visa snarare än att berätta. Varför? För att det är mer meningsfullt, övertygande och kommer att få din målgrupp att vilja stanna mycket längre.

Så, istället för att få inlägget att handla om er, hur kan du skapa en film som visar upp er expertis? 

Skapa content som kunden söker efter

Tanken är att skapa innehåll som din målgrupp faktiskt letar efter. Vad behöver de hjälp med? När de väl har hittat vad de söker, och blir hjälpta av det, delar de vidare. Bra content lever vidare.

Men för att kunna skapa content-drivande marknadsföring behöver vi först veta vilka frågor din målgrupp ställer sig.

    • Vem är de?
    • Vad bryr de sig om?
    • Vad har de för problem?
    • Vilka frågor brukar de vilja ha svar på?

Och utifrån detta, skriver du (eller förhoppningsvis vi) ett manus och skapar en film som hjälper din målgrupp.

Content Kunskap Animerad Reklamfilm Styrka Media 2

Du får fortfarande vara experten och du har fortfarande ditt varumärke i din film. Men det handlar mindre om att slå någon i huvudet med ditt varumärke och mer om att bygga ett förtroende och det vinner alla dagar i veckan!

Video Content Marketing 2

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng